1.
Przeglądanie stron
Aby przeglądać strony serwisu BIP wybierz z menu
po lewej stronie ekranu interesujący Cię dział.
Na dole każdej strony znajduje się metryczka z
informacjami o dacie i autorze dokumentu, dacie publikacji, osobie
publikującej, liczbie odsłon dokumentu. Jest także odnośnik do funkcji wydruku
strony oraz do rejestru zmian. Odsłony liczone są od pierwszej wersji
dokumentu. Przeglądanie stron archiwalnych nie wpływa na licznik.
2. Strony systemowe
System obok stron informacyjnych udostępnia
strony systemowe (obowiązkowe w każdym BIP):
·
Redakcja - wykaz redaktorów BIP z ich danymi kontaktowymi (adres, nr
telefonu i faksu, aktywny adres e-mail).
·
Mapa strony - dynamicznie generowane drzewo dokumentów.
·
Instrukcja korzystania - niniejszy dokument.
·
Pozostałe informacje - zbiór informacji na temat sposobu dostępu do danych
publicznych nie ujętych w BIP.
·
Zastrzeżenia prawne.
3. Moduł wyszukiwania
Aby przeszukiwać serwis BIP należy w okienko
wyszukiwarki wpisać szukaną frazę i kliknąć przycisk lub nacisnąć klawisz
"enter". System umożliwia przeszukiwanie aktualnych dokumentów oraz
opcjonalnie dokumentów archiwalnych.
4. Odnośnik do portalu BIP.gov.pl
W winiecie znajduje się logo BIP będące
odnośnikiem do portalu BIP pod adresem http://www.bip.gov.pl.
5. Rejestr stron usuniętych
Jeżeli jakikolwiek dokument ma zostać usunięty z
BIP automatycznie trafi do rejestru stron usuniętych wraz z adnotacją o przyczynie
usunięcia. Rejestr stron usuniętych dla każdej strony, przetargu i konkursu
dostępny jest z metryczki dokumentu. Także usunięte załączniki są archiwizowane
i dostępne z poziomu Rejestru.
6. Rejestr Zmian
Rejestr zmian dla każdej strony, przetargu i
konkursu dostępny jest z metryczki dokumentu. Także usunięte załączniki są
archiwizowane i dostępne z poziomu Rejestru.
7. Zbiorczy Rejestr Zmian
Jeśli aktywowano moduł dodatkowy „Zbiorczy
Rejestr Zmian” wykaz wszystkich zmian wszystkich stron publikowany jest
dodatkowo w jednym miejscu, na jednej generowanej automatycznie stronie.
8. Moduł konkursowy
Konkursy publikowane są na jednej stronie, jeden
pod drugim, w kolejności chronologicznej odwrotnej (najnowsze na górze). Każda
zmiana treści opisu konkursu (w tym jego dat, nazwy itd) jest archiwizowana
wraz z powodem wprowadzenia zmian. Dotyczy to także załączników/ogłoszeń do
konkursu. Także usunięte konkursy są archiwizowane wraz z powodem usunięcia.
Konkursy usunięcie oraz minione są dostępne poprzez poziome podmenu menu
"konkursy". Konkurs miniony może mieć status
"rozstrzygnięty" - o ile został rozstrzygnięty, nierozstrzygnięty (na
razie, czyli czekający na rozstrzygnięcie) lub nierozstrzygnięty trwale (nie
będzie rozstrzygany). Rozstrzygnięcie konkursu (w tym trwałe oznaczenie jako
nierozstrzygnięty) zawsze jest opisane - w opisie powinny znaleźć się informacje
o zwycięzcy (zwycięzcach), powody nierozstrzygnięcia konkursu itp. Konkursy
dzielą się na podlegające i niepodlegające Ustawie.
9. Moduł zamówień publicznych
Moduł zamówień publicznych / przetargów ma taką
samą konstrukcję i zasady działania jak moduł konkursowy.
10. WCAG 2.1
Strona spełnia wytyczne WCAG 2.1. Na górze
dostępne są klawisze służące do powiększania tekstu oraz prezentacji wersji
kontrastowej. Naciśnięcie klawisza TAB na klawiaturze otwiera menu kontekstowe
strony, a obrys odnośników jest dobrze widoczny. Szablon strony jest
responsywny. Strona wyposażona jest w automatycznie generowaną mapę strony itd.
11. Inne informacje
Jeśli na stronie nie są dostępne jakieś
informacje publiczne możliwości uzyskania do nich dostępu znajdują się na podstronie
„Inne informacje”.